Beek en Donks Gemengd Koor

Reizen

Diverse reizen zijn er in de afgelopen jaren gemaakt:

In 1968 een achtdaagse concertreis door Tsjechoslowakije met concerten in Praag, Mariënbad en Karlsbad.

In 1972 en 1973 werd geconcerteerd in diverse Duitse steden, waaraan het koor verschillende vriendschapsbanden heeft overgehouden met uitwisselingen over en weer.

Hoogtepunten waren in 1978 de verzorging van een eucharistieviering in Engelands grootste R.K Kathedraal te Arundel en in 1987 en 1999 de deelname aan het korenfestival in het Duitse Lindenholzhausen.

In het jubileumjaar 2000 is van 31 mei 2000 tot en met 6 juni 2000 een concertreis gemaakt naar Jaworze in Polen, waar is opgetreden tijdens een zogenaamde “Holland-dag” in het plaatselijke amfitheater. Een optreden is eveneens verzorgd in de concertzaal in Bielsko-Biala.

In 2003 werd er een zeer geslaagde concertreis naar Barcelona georganiseerd. Op zondag 19 oktober werd een mis gezongen in de Kathedraal van Sancte Eulalia. Verder is er gezongen in de abdij van Montserrat, bedevaartsoord van de Zwarte Madonna.

Verder zijn er reizen gemaakt naar Duitsland (Erfurt) in 2007 en in 2011 een reisje naar Keulen en het Sauerland.

In 2013 heeft het koor een concertreis naar Italië (Rome) gemaakt waar verschillende optredens werden gegeven met als hoogtepunt het concert in de Friezenkerk.

in 2015 werd er ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van het koor een concertreis naar Trier (Duitsland) gemaakt. Tijdens deze reis werd er verschillende keren in Trier opgetreden.

In 2018 werd een tweedaagse concertreis naar Brugge (België)gemaakt en een H.Mis verzorgd in de Basiliek van het Heilig Bloed

In 2022 werd een driedaagse concertreis gemaakt naar Heidelberg (Duitsland). Hier werd een concert gegeven in de Heiliggeistkirche.

Een jaarlijks hoogtepunt is het Kerstconcert, hetgeen vaak wordt uitgevoerd in samenwerking met gastmuzikanten.

Optredens van het koor zijn gratis toegankelijk, zodat het bijwonen van een optreden voor iedereen mogelijk is. Een vrijwillige bijdrage is altijd welkom.

• Beek en Donks Gemengd Koor

• Secretariaat: C. Dekker